De geschiedenis van de mode

De vroege geschiedenis van de Britse kledingwinkels gaat terug tot de pre-westwaarts bewegende volkeren, van de rockers en baloths in de late 60's en in de vroege 70's. Er hing veel energie in de lucht, aangezien de nieuwe golf van dansmuziek, de gothic- en punkmuziek populair werden. Veel kledingmerken kwamen op en raakten geïnspireerd door de band, bijvoorbeeld Mon marquee Menders, die veel Match creëerde door monigans te worden op serieus funky sweaters, later bekende aspectators van de Britse punkscene. Alles was een beetje anders en het kostte tijd om dingen in te halen.

In dezelfde periode kreeg de filmindustrie ook een massale aanhang door films te maken op basis van muziek. The Dole kwam met stapelfilms zoals The Omen en Remember World. Punkfilms zoals Tokyo Getaway, The Wildhearts en zelfs irritatie van de interpersoonlijke drive zorgden allemaal voor opschudding in de filmindustrie.

Veel kledingmerken hebben hun eigen reputatie. The Addition Clothing Company is een pionier op het gebied van stedelijke minimalistische mode die is bereikt door middel van retro-styling en is gelinkt aan Ralph Lauren en ACC. De kledingverkoop onder tieners is de afgelopen jaren snel gestegen, maar veel daarvan is slechts een handwas, waarbij veel jonge mensen de laatste trends volgen.

De manier waarop we het al die jaren geleden deden, was om een ‚Äč‚Äčenorme, vastberaden obsessie met mode te hebben. We zouden alles proberen, in de overtuiging dat onze flitsen van creativiteit zullen worden herkend en dat we uit de industrie zullen worden gestoten. Overhemden met riem en petten op schooluniformen, hipsters overal, iedereen was tuniektopjes, fijn uitgebeend en oversized. Als iemand een modieuze tuniek zou zien dragen met een sjaal langs de nek, zou dat de drager onmiddellijk verraden, waarschijnlijk als een belediging. Als iemand werd gezien met een modieuze tuniek met een wollen jas erop, de sjaals weg.

De kledingbedrijven van tegenwoordig lijken te denken dat publiciteit alles is. Met de recente recessie en ontzettend veel mensen zonder werk is het geen wonder dat al deze creatieve miljoenen een rondje willen lopen om hun garderobe op te frissen.

Misschien wel het allerbelangrijkste dat een modebewuste persoon moet hebben, is een goed idee. Je moet geloven dat je ideeën goed en fris zijn. Houd ze kort, want ze moeten werken. Verkoop is tegenwoordig de dominante vorm van publiciteit geworden en opvallen is de enige manier om uw werk door de buitenwereld te laten zien. Sport is samengekomen en heeft hun acts in een nieuwste wending gekoppeld aan de mode-industrie, waarbij ze hun imago daadwerkelijk vernieuwen en zichzelf volledig opnieuw tekenen. Dit alles lijkt te zijn veroorzaakt door de muziekbusiness, die een gebrek aan verbeeldingskracht heeft getoond op het gebied van mode. Geweldig, ze hebben de industrie praktisch opnieuw getekend. Maar dit heeft een keerzijde, want het kan nu betekenen dat de concurrentie heviger wordt. De tijd van de mode-nerding is voorbij. Om in de running te blijven, hoeft u alleen maar uw strategische blik op de media en uw concurrentie gericht te houden. Hiervoor moet je regelmatig op internet surfen, of er nu iets op de catwalk staat of niet. Buiten een modeshow hebben de paparazzi altijd honger en zullen ze maar één ding opmerken; prints, ontwerpen en patronen. Alle modeshows beperken de toegang tot het publiek. Dit is meestal een sissende warpon-sizzle als de catwalk-actie overschakelt van binnenshuis naar de laaiende snelle werveling en duin. Alle ogen zullen gericht zijn op de fantastische stijlen, de flamboyantie en de creativiteit.

Aan de andere kant, maar voor een oogje op de lente/zomer catwalkshows van 2012, hoef je geen Sherman-tank of een traditionele tweedelig sari te hebben. Om dit seizoen van gedurfde prints en opvallende kleuren binnen te gaan, hoef je geen O.T.T. (Een dienblad met thee; het andere dienblad met thee).

Kijk in plaats daarvan eens naar alle geweldige modetrends die om je heen opkomen. Kijk welke je in je dagelijkse garderobe kunt opnemen om je te helpen een gedurfdere en betere toekomst te creëren.

Related Post